
De lat weer hoger – seizoensopening GT3 Club 2026.

Door:
Leander

Een recordopkomst
Sommige momenten laten perfect zien waar een club voor staat. Afgelopen zaterdag was zo’n moment. Al vroeg in de ochtend stroomde het terrein van Porsche Centrum Leusden vol met GT modellen uit het hele land. Motoren die warm draaien, leden die elkaar begroeten, rijen auto’s die zich langzaam vullen. Op dat moment besef je weer hoe bijzonder het is wat we met de GT3 Club samen hebben opgebouwd.
“De lat ligt zo hoog als je hem zelf legt.” Die uitspraak kwam ik laatst ergens tegen en eigenlijk vat hij perfect samen waar onze club voor staat. Want wat we afgelopen zaterdag samen hebben neergezet laat zien dat we als club blijven groeien. In passie, in beleving en in ambitie.
Met een recordopkomst, een prachtige rit en een bijzonder bezoek aan Lammertink hebben we het clubjaar 2026 geopend op een manier die precies past bij de GT3 Club.


Een indrukwekkend gezicht in Leusden
Maar liefst 150 deelnemers uit het hele land kwamen met meer dan 80 GT modellen naar Porsche Centrum Leusden. Verschillende generaties, verschillende uitvoeringen en verschillende kleuren, maar allemaal met dezelfde passie.
En iedere keer als je dat ziet blijft het bijzonder.
Porsche Centrum Leusden had kosten noch moeite gespaard om de tijdelijke showroom om te toveren tot een kleine GT expositie. Een aantal aansprekende modellen stonden letterlijk in de spotlight. Voor liefhebbers is dat natuurlijk gevaarlijk terrein, dus we zijn benieuwd of er dit keer weer iemand is gezwicht voor de verleiding om zijn collectie uit te breiden.
Nieuwe gezichten, dezelfde passie
Wat misschien nog wel het mooiste was om te zien was het grote aantal nieuwe leden dat aanwezig was.
De sfeer was direct ontspannen. Dat is precies waar de GT3 Club om draait. Passie delen op een toegankelijke manier. Geen drempels en geen poeha. Gewoon samen genieten van auto’s, rijden en mooie momenten.
Aan de reacties te merken hebben veel nieuwe leden meteen gevoeld waarom deze club zo snel groeit.
De magie van een stoet GT’s
Na het vertrek uit Leusden begon de rit richting Enter.
Een prachtige route met mooie wegen en gelukkig ook stukken waar het verkeer wat rustiger was. Dat geeft ruimte om echt te genieten van waar deze auto’s voor gemaakt zijn.
En dan heb je af en toe zo’n moment dat je in je spiegel kijkt of langs de kant van de weg staat en ineens een lange stoet GT’s voorbij ziet en hoort komen.
Het geluid. De kleuren. De verschillende generaties.Tientallen GT’s die samen rijden. Voor liefhebbers blijft dat een indrukwekkend en uniek spektakel.
De verborgen parel in Enter
De rit eindigde bij Lammertink waar Edwin en Mark hun bijzondere wereld voor ons hadden opengesteld.
Wie er nog niet eerder was geweest ontdekte daar een plek die je het beste kunt omschrijven als een echte hidden gem. Een bijzondere mix van activiteiten, vakmanschap en vooral indrukwekkende auto’s.
De showroom voelde als een snoepwinkel voor autoliefhebbers. Overal waar je keek stonden bijzondere modellen opgesteld.
Tijdens de borrel werd er volop nagepraat. Over de rit, over de auto’s, over nieuwe plannen en natuurlijk over alles wat het komende clubjaar gaat brengen.
Samen blijven we de lat hoger leggen
Als founder van de GT3 Club maakt zo’n dag mij vooral trots.
Trots op de club.
Trots op de leden.
Trots op wat we samen aan het bouwen zijn.
Wat begon als een idee groeit steeds verder uit tot een community waar passie voor GT modellen centraal staat.
En één ding weet ik zeker.
Wij blijven de lat hoog leggen.
Samen met jullie
